torsdag 13 februari 2014

Vad är de bästa plakaten, på en aktion eller demonstration?

Aktivister vet av erfarenhet att det svåraste är att till en aktion eller demonstration, få ut sitt budskap. Känner efter att jag jobbat och redigerat bilderna från  #TheDayWeFightBack i Göteborg, att jag först inte såg, men att efter att ha tittat på bildmaterialet, så ser jag det finaste som är så enkelt att göra och faktiskt ta med sig, till demonstration.

En bit papper, med ditt budskap

En bit kartong med ditt budskap. Om du tittar på just kartongbilderna, så ser du effekten, samt det viktigast, de har veck. Lätt att vika och transportera för dig som oftast
åker kollektivtrafik till en aktion eller demonstration. 

Jag sitter och inser att i mitt förråd har jag just kartong, kommer att använda det vid tillfällen för att tala om det just jag vill säga i kraft av min frihet.

Till er ungdomsförbund, partier eller organisationen. En billig kostnad för er är att faktiskt dela ut några tuschpennor till de som ni vet gör ett plakat och tar med. För ni måste erkänna vad effektfull denna aktion blev med just plakat av olika former.



fotograf: Julia Reinhart Göteborg







Se på bilderna och känn in budskapet, tänk dig sedan denna aktion utan ett enda plakat? Det enkla är oftast det svåra. Skrivet med kärlek till dem som jobbat hemma med dessa papper, plakat och gjorde aktionen till just ett budskap. Övriga bilder är foto:Nicolas Sahlqvist Redigering: Anne Kekki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar