Visar inlägg med etikett Deje. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Deje. Visa alla inlägg

torsdag 5 april 2012

Hur tänker Anne Kekki nu då?

foto  Karin Skov

Vad jag önskar att vi individer kunde älska oss själva för den vi är. Se våra egna bästa sidor. Jag skulle vilja krama alla er yngre och säga till var och en av er. Du är okej och jag är okej, som vi är.

Jag ser livet som en resa och den har tagit mig till Göteborg nu. Känner att jag trivs här nu, har tagit flera månader att förstå vad en Storstad är. Det är ju som typ halva Värmland, när jag ska ner till centrum, så tar det lika lång tid som resa från Deje till Karlstad.

Hur tänker Anne göra nu och på livets resan här i vår? Jag har bestämt mig för att träna på att ta hand om mig själv och få vara som jag vill vara i stunden. Jag lever ju med smärta och psykisk ohälsa i form av depression. Min insikt nu är att jag är sjukpensionär pga anledning, det är inget som jag önskat mig själv. Som säkert många andra så märkte jag av att kraven ökade på mig själv av mig själv när det blev ljusare och varmare ute. Detta gjorde att jag belastade mig för mycket vilket utlöste smärta och oro, en känsla av misslyckande och att jag inte räcker till. Tror ju att alla andra är så starka och duktiga, i de stunder jag anklagar mig för kraftlöshet och känner av en dålig självkänsla.


Tog lite kloka samtal med mig själv, en typ av kognitiv terapi inom mig. Där jag bestämde mig för att lyssna mer på min kropp och själ. Så följden är i mitt sätt att vara nu tex: Behöver jag vila så skiter jag i om solen skiner, drar för hemma här och vilar mig med en film.

torsdag 20 januari 2011

Min egen frihetskamp


Piratskutan arven får visa min plan i livet nu. Jag ska segla iväg från Deje där jag nu bor till Göteborg eller någon närliggande kommun.
Jag är en frihetskämpe och nu tar jag kampen och befriar mig själv från vanans bojor. Samhället där jag bor är så litet att det ej berikar mitt liv.
Min faktiska blyghet i nära relationer har låst mig vid vanan att träffa en man som står mitt hjärta nära. Men för oss finns en någon positiv framtidsutveckling till en närmare äkta relation. Vanans makt inom oss individer kan lätt få destruktiva konsekvenser i vårt sätt att välja framtid för oss själva. Jag har insett att min framtid kan jag bara själv besluta om.
Så nu är beslutet taget och jag tar gärna emot tips på bostadsbolag och områden där en kan få tag i hyfsat billigt boende. Detta gäller Göteborg med omnejd. Jag söker en mindre lägenhet. Värderar ekonomisk frihet mer än stort boende.
annekekki@yahoo.com

...

fredag 10 september 2010

Socialdemokraterna i Forshaga kommun har ni glömt?




Var ni kommer ifrån. Det kan väl inte vara meningen
Angelica Rage kommunalråd och socialdemokrat i Forshaga kommun, att dina Valaktivister ska vara ute och agera som poliser i kommun.
Jag hittade en anlagstavla mitt i ingenstans i vår kommun. Jag satte upp en affisch för Piratpartiet. Det rullar fram en bil och ur den kliver två av dina partikamrater. Med vita jackor och rosen på. Döm om min förvåning, när mannen och kvinnan som för övrigt ej presenterade sig, talade om för mig att affischen skulle ner. Mannen sade: Vi är inga poliser men du får inte sätta upp affischen på kommuns anslagstavla. Mitt svar blev, tänkte på att de ej var poliser, men då åker ni nu då? Varpå mannen bet ihop och stod kvar. Jag frågade då varför er affisch och andra partiers affischer sitter på kommunala anlagstavlor. Svaret blev från kvinnan att det var en aktivitet som socialdemokraterna affischerade om. Så om du hade skrivit en aktivitet på din affisch, så hade den kunnat sitta kvar.
Jag som pirate mom i piratpartiet blev faktiskt ledsen. Det är inte länge sedan som ditt parti socialdemokraterna stod på lastpallar, i diken och pratade för frihet och demokrati. Nu står vi utan partistöd och med ideella pengar, arbetsinsatser. Kämpar för en generationsväxling inom politiken, frihet på nätet och att demokratin skall värnas om. Då kommer dina "polisaktivister" och använder maktspråk som de ej har befogenheter till gentemot mig som Pirataktivist.
Jag har nu, efter att fått svar av de anonyma socialdemokraterna i Forshaga, gjort affischer efter alla konstens regler. Jag vill Angelica att de får sitta kvar i demokratins namn och för ett fritt Sverige.
mvh
pirate mom
Anne Kekki Forshaga
Aktivist Piratpartiet
...