fredag 29 juni 2012

Vad är nätaktivism?

Gustav Nipe frölunda ACTA debatt


För mig är det att:
Följa flöden på nätet och flytta information som jag tror är av intresse för andra, som arbetar politiskt och utveckling av Sverige. Mitt fokus är nätets frihet, min integritet och därför kämpar jag mot censur och övervakning.


Politikerna och journalisterna peppar inför Almedalsveckan. Men vad tycker du? Vad vill du att Nyheter24 ska ta reda på? 




   Jag tycker partierna kan berätta hur de ser på nätfrågor. Censur, övervakning, frihet, integritet mm


 då ska vi se till att få svar på det, tack för kommentaren!

Här ovan är en fråga som jag hittade i flödet på Twitter. Jag tänkte att jag svarar, trodde ej att det skulle uppmärksammas, men Nyheter24 svarade mig. Tackar för det.
Jag upplever en utveckling av kommunikation mellan journalister och enskilda medborgare som är givande, genom de sociala medierna. Det pågår ständigt samtal över *yrkesgränser* som jag tror är utvecklande för nyheter, politik humor mm.

Ha en bra vecka där Piratpartiet och Ung Pirat. Ni har de viktiga svaren på många nätfrågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar