fredag 22 juni 2012

Hur blev vår midsommar?


 Jag är den typen som gillar Västtrafik, även om jag vet att resor krånglar för resenärer. Detta kan nog bero på att jag är sjukpensionär och har ej egentligen tider att passa, så om en spårvagn ej kommer, så väntar jag och tar nästa.
Det finns en hundregel på spårvagnar som passar mig ypperligt, eftersom min pinscher Qarma är trots sina sju år en mycket högtempererad individ. Denna regel går ut på att om det finns en hund bak i vagnen där vi hundägare ska kliva på, så får egentligen nästa hund vänta till nästa vagn kommer. Denna regel är väldigt bra för mig, men jag vet att en del hundägare som har lugnare hundar ej gillar den. Jag fick användning av denna kunskap om regeln, när det steg på en äldre dam med hund, hon sade att den var social och trevlig. Jag svarade sakligt och lugnt att det är inte min hund, hon är het i humör mot andra hundar. Damen fick gå framåt i vagnen, jag kände mig trygg och ej otrevlig, eftersom jag vet att jag inte behövde flytta mig och Qarma.

 Det är svårt att vara ute bland folk med en liten hund (ca 16 kilo) per automatik så ska det stickas ner händer och hälsa. Hundar oavsett storlek är individer mentalt. Fråga alltid oavsett vilken ålder du är i gammal som ung, om du får hälsa på hunden, samt respektera hundägarens svar. 

Mitt mål med resan idag var att ta mig ut till Vrångö i Göteborgs skärgård, tillsammans med min hund. Jag var dit med Social media club Göteborg,#smcgbg  förra helgen och käkade gott på Rock Room café som ägs av Robert Nordman. Stället ligger precis vid hamnen, enkelt och trevligt litet ställe, tycker jag. De har även humana priser för att vara Göteborg.

Eftersom jag är sjukpensionär, så är jag ej så bra på att planera med västtrafik. Jag bara åker när jag känner för det. Solen sken så fint när jag vaknade, så det var bara att dra iväg tyckte jag. Men inte då, hade ju en tid att passa här på eftermiddagen. Så när jag kom till Saltholmen upptäckte jag att nästa färja skulle dröja allt för länge för att passa mig. Så med detta I-landsproblem, så valde jag att stanna på Saltholmen och ta en skön promenad med min hund. Känna och se havet, njuta av min frihet och vackra vyer.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar