onsdag 3 juli 2013

Öppet brev till Jehovas vittnen?

Jehovas fick ej förstöra vår fina promenad idag

Nu räcker det för mig med era försök att tro på en gud som ni tillber. Denna varelse ni tillber är ej god i sin kraft, när det gäller att utesluta familjemedlemmar när de vill leva ett annat liv än ni. Tydligen är jag en varelse som ni siktar in er på nu efter att jag gång efter gång bett er att ej ringa på min dörr.

Idag var du kvinna så fräck att genom min hund börja prata med mig. Sedan kom det i samtalet fram så *fint* att du tillhörde denna sekt. Jag började fundera hur jag tydligt med klart skulle ta mig ur detta, var ej sugen på en konflikt efter min härlig promenad med hund.
Så jag ljög för dig, sade att det finns vissa saker med er som jag ej gillar, du nappade på det eftersom det ger dig en möjlighet att fortsätta ditt samtal med mig. Min lögn blev att jag jobbar politiskt och kommer i kontakt och är tvungen att hjälpa individer som ni uteslutit ur er sk *gemenskap*. Sedan tog jag min hund och promenerade hem.

Sanningen är så enkel att de maskrosbarn jag känner som tagit beslut om att gå vidare utan er. De klarar sig utmärkt utan min hjälp. De kämpar och saknar sin familj, men de gör det av sin egen kraft. Till ett liv där en kan få ha egna värderingar och bestämma själv vilken väg och vilka som får påverkar deras beslut och framtid. Det kallas frihet och den är värd mest.

Jag heter:
Anne Kekki
Oluff Nilssons väg 4
Partille


Uppdaterad 8 januari 2014

Ett maskrosbarn sprängde asfalten och lämnade sekten, berättar om sin kamp i DN. Hur hon fått kämpa i år för att klara av, att bli den kvinna hon vill vara, Althéa du får all min Respekt för detta. Kanske kan det hjälpa en kvinna till att våga ta steget till ett eget liv, genom din berättelse. Du har gjort något så stort och fint att jag ej finner ord för det.
Det tog tre försök innan Althéa Gagliano klarade av att lämna Jehovas vittnen. När hon till slut tog steget förlorade hon kontakten med hela sin familj och gamla vänner. I dag har hon helt tappat sin gudstro. ”Den Gud jag lärde känna är en skitstövel”, säger hon.

Uppdaterad 19 mars 2014

Althéa Gagliano fortsätter att kämpa för frihet gentemot Jehovas vittnen, samt att jag får hjälpa henne i att sprida hennes ord, gällande denna farliga organisation, religion som får verka fritt i vårt land. Bör tilläggas att hennes eget barn lever i Jehovas kraft att påverka.

Med en tår i ögat tar jag emot denna bild, i skrivandets stund, från detta härliga Maskrosbarn
Den som slår på Sveriges Radio P3 idag kl 13.20 får höra samtal med Althea om barns rättigheter i religiösa slutna rörelser.
 En gud har rätt och är kärlek och det finns en satan som är allt det andra.
 Det man fick lära sig var sanningen. 
Rädd för Gud att inte göra rätt i hans ögon, att han skulle döda mig eller min familj.
Säger bla Althea, lyssna själv och våga höra hennes rädslor, mörker, demoner, döden. Världen av onda andar.  
 Jeg fant jeg fant : http://t.sr.se/PLHwTn begynner 25min ut i sendingen (tidsangivelsen gäller länken med musik)

 Kränker Jehovas vittnen mot mänskliga rättigheter?  Finlands utredning, sätter fart på oss i Sverige
Barn som växer upp i Jehovas vittnen tvingas knacka dörr, isoleras från omvärlden och växer upp i en ständig skräck för världens undergång. Det menar flera frivilligorganisationer som nu kräver att myndigheterna tar upp frågan om barnens rättigheter.
Över gränser så kan vi samarbeta från många länder kring samma fråga, Norge hjälper till att ge länk, samt tid in i klipp. Detta är bra, för vi kan direkt gå in i frågan, för att höra. Samt att vi med nätets kraft kan verka för sakfrågor och kärlek till frihet, mot hot för att tvinga individ till, att inte våga tänka.




Avlutar denna gång med hennes ord till mig, hon kommer att kämpa vidare, eftersom jag frågar "Får jag sprida detta ?"
Althéa Gagliano

Hej Anne. Vad menar du? Om jag tycker att det är nog? Nej det är det inte. Det kommer komma två artiklar till, en riktigt bra i Hemmets journal om inte så länge och en i Veckorevyn i maj. Vad hade du tänkt dig?
Uppdaterad 4 maj 2014

Hemmets Journal, artikel nr 19 2014


Althéa Gagliano

Althéa Gagliano

Althéa Gagliano


....

10 kommentarer:

  1. Sista gången de ringde på var jag 9 och ateist så jag använde darwin's teorier mot dem och de lämnade mig med orden "du kommer att brinna i helvetet" och sen dess har jag inte hört ett ord från dem igen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för din kommentar
      Jag lackade ur nu för de har ringt på min dörr denna vecka, samt att jag ej kunde promenera utan att bli störd av denna kvinna. Jag ska prova med att sätta upp en lapp på min dörr.

      Radera
    2. Ett Jehovas Vittne tror inte på ngt brinnande helvete. Däremot gör en sunnimmuslim det.

      Radera
  2. Prova med att polisanmäla för ofredande. Eller hota med det ibland har det hjälpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ordet gehenna som vissa vill ha till ett helvete syftar på en soptipp utanför Jerusalem. Hinnoms dal hette detta. När ordet gehenna används i bibeln symboliserar det fullständig tillintetgörelse. I hinnoms dal brändes lik o alla sopor som tänkas kan. Därför strödde man svavel där för att förbränningen skulle vara fullständig.

      Radera
  3. Tack för din kommentar Lars. Det är samma kvinna som besöker mig, men tar med *tuffare* medhjälpare. I stunden hjälper det inte dem, jag avbryter och för fram min åsikt, att de ska ta hand om sina barn, som är uteslutna och att aldrig mer ringa på min dörr.
    Min åsikt till dem är ju med ändrad, att de inte ska skada sina barn, med hot för att barnen ska tänka rätt, som jag kommer att framföra, till dem.
    Nu när jag fått följa Althéa , samt skriver till dem. Har åsikter och framfört dem, så inser ju jag att som Anne är jag ju Djävulen själv som ska oskadliggöras med deras tro.
    Nästa gång de kommer, så ska jag ta penna och papper, be om den kvinnans namn och personuppgifter, tala om att polisanmälan kommer att göras. Kan det falla under hemfridsbrott? Eller, kanske det mer moderna ordet stalking?

    SvaraRadera
  4. Jehovas vittnen är och förblir odemokratiska. Liksom alla religiösa fanatiker så hatar dem frihet, demokrati m.m. Växte upp i ett fosterhem med pingshejaklakare. Inte i alla familjer, men i ett av dem. Detta fick mig att bli ateist, och känna avsky mot alla odemokratiska samhällsgrupper. Religiöst som politiskt. Religiösa fanatiker och kommunister är det värsta jag vet. Stryk fick jag innan jag placerades ut, från familj till familj, även där var agan ett faktum. När jag var 20-21 år kom några läkare, psykologer m.m. fram till att jag har antisociala störningar m.m. Fast det har jag aldrig kunnat ta in i mig. Jag är i mitten av 30-årsåldern, och är allmänt hård mot dem flesta. p,g,a jag är på min vakt hela tiden.Jag kommer aldrig bli bättre. Och du som är bloggare. Stå på dig. Låt ingen knäcka dig, så kommer du långt. All lycka åt dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord, återkommer och svarar mer eftertänksamt, nöjer mig med att tacka nu,

      Radera
    2. Tack igen för dina öppenhjärtliga och ärliga rader om dig. Du är den du är och låt dig vara det, vaksamheten du bär med dig är ju som du skriver skapad av den hårda uppväxt du har. Din hårda yta, är bara ett naturligt skydd du har, så var den du är. Vad läkare och psykologer satt för stämpel på dig, bestämmer bara du om det stämmer. Var rädd om dig som du är och tack igen för dina fina rader till mig.

      Radera