fredag 3 juni 2011

Nu kör jag Trepiratsregeln och?


En tanke jag har är att vi ska samla ihop oss i samma kanal på nätet, troligen någon av skypekanalerna. För att hacka på om våra tankar hur vi lyfter piratpartiet i mängden av information på nätet. Vilka ska vara med i detta? Alla som vill, du som bara vill lyssna för att se vad vi säger, du som har tankar om hur vi lyfter och hjälper piratpartiet i att sprida information.  Du som kan se och samla ihop trådar i det vi skriver och för dig som bara vill lära dig lite mer om oss andra mm.
Jag kommer att fundera lite mer. Mina tankebanor just nu är att nätaktivism är lättare och svårare än vi tror. Om bara 5-10 individer gör gemensam sak så syns vi i nätflödet? Tänk om vi kan utöka gruppen. Tänk om vi kan samla ihop några grupper? Vilket drömläge
Våra olika intressen för politiska frågor gör att vi försöker kanske själva göra någon sakfråga, tema, bloggtext, debattartikel synlig. Men som ensamma individer så drunknar vi i flödet.
Syftet från mig är att lyfta Piratpartiet och de frågor som vi driver. Kanske mer ur en Kampanjtanke, lyfta sådant som tom jag begriper.
Målet är att vi ska synas mer, på nätet som parti
Resan är att vi kan samlas skriva, lyssna och lära oss av varandra. Hinna se vad personer är intresserade av. Främst dela med oss våra tankar om hur kan vi synas bättre.
Vilka pirater väljer jag som Anne Kekki att samarbeta med. Jag är själv en morgonmänniska, lägger ofta pirattid då. Jag söker en person som ägnar sig åt piratfrågor på eftermiddagen. Samt att någon i den grupp som är på nätet nattetid självklart är viktig. Konstigt utgång läge för att få tag i två pirater? Viktigaste frågan i starten är vilken tidpunkt vi mötet, för att så många som möjligt kan vara med. Ska skypemötet vara i några antal timmar? Hur många i så fall, så det blir greppbart för deltagare och de som väljer att kika in en annan tid och se vad vi tänkt och tyckt.
Ålder på de andra två? Gärna yngre, eftersom jag själv synd nog representerar de äldre he he.
Om denna bloggtext väcker en tanke hos dig, så kommentera gärna eller skicka en rad till mig annekekki@yahoo.com
Jag lyfter in ditt mail i bloggtexten, om du vill. Eftersom jag vet att det är svårt att kommentera bloggar ibland.

Inlyfta kommentarer här, enbart med information, du vill ha med, självklart.
1 Hej Anne
Jaså, du har blivit "taggad" igen angående Piratpartiet?
Jag är gärna med och lyssnar och tittar på vart detta leder. Med min arbetssituation just nu kan jag inte lova mer än så.

2 mail, som ej vill synas i blogg. Intresserad av att  *lyssna* Min tanke här är att vår kompetens tekniskt och programvara är olika bland pirater. Fråga att lösa. Hur svävar vi tillsammans på olika nivåer? Intressant nöt att knäcka




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar