måndag 1 augusti 2011

En hetro på pride, är det okej?

Fotograf för denna härliga bild är:  Jonathan Rieder Lundkvist Stockholm


Jag som är en representat för Piratpartiet på Pride, känner mig som att jag är på helt rätt plats för att visa vad vi driver för frågor. Att värna om min och din integritet på nätet är för varje individ viktigt. Samtal i pridetältet igår med en besökare handlade om, att vi skriver på nätet om sådan som är väldigt privat. Våra tankar om och runt sex,vad vi har för läggning och vad vi önskar att få ut i en av vårt privataste del i livet. Friheten att få uttrycka sig på nätet med likasinnade är en mycket viktig del att skydda. Jag som Anne ska inte behöva vara rädd att det hamnar i fel händer, att jag blir åsikts och sexuellt registrerad för att jag är den jag är och vill vara i mitt liv.

Piratpartiet ledare Anna Troberg skriver om gränsen till att bli en politisk slampa. Samt att hon självklart kommer att finnas på Pride under veckan helt enkelt för att vi inom Piratpartiet tror på alla individers lika värde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar