torsdag 4 augusti 2011

Vad är en politiker ?



 Gustav Nipe, Ung Pirats Förbundsordförande håller föreläsning om HBT Politik

Förbundsordförande i ung Pirat Gustav Nipe talade igår på pridefestivalen. För er pirater som arbetade i Piratpartiet tält och er som ej kunna lyssna så finns klippet här.
Att tala inför folk är inte lätt. Gustav gör en bra sak i sin inledning, helt enkel att berätta att han är nervös. Det avdramatiserar det nervösa, alla vi individer är nervösa inför olika saker. Så att i enkelhetens namn så bara att säga dessa enkla ord kan göra att det nervösa lägger sig. Samt att vi delar med oss av att vi alla är mänskliga och inte spelar teater i vårt politiska arbete.
Oavsett vad du gör inom piratpartiet eller Ung piratgör du ett politiskt arbete. Inom vårt parti så är vi enormt duktiga på att bejaka hela människan. Vi plockar inte ur en liten bit från varandra som skall vara den där politikern. Undrar vad den där politikern är för något, kanske en fråga för övriga partier att svara på?
Piraternas arbete under eftermiddag och natt, färgades av en stillsamhet med tid för samtal med besökare och mellan oss pirater. Fick även idag bekräftelse på att ni vi är med varandra och arbetar tillsammans så utvecklas vi och lär oss något nytt som individer. Omedvetet så hade jag tagit in hur en värvar medlemmar, så när jag kom till tältet klarade jag av att göra medlemsvärvning. Kände mig duktig efteråt. Att jag trots min ålder faktiskt lärde mig något nytt av en Ung Pirat.


Några tankar från piratemom 
Piratmamma 
Anne Kekki
(jag har nu väckt upp min roll igen, inom piratpartiet med att skriva under bloggtexten) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar