fredag 5 augusti 2011

Lärde jag mig något av att jobba på Pridefestivalen?



Den tillfälliga gruppens kompetens fick jag mycket funderingar runt. Vi var schemalagda i pirattältet på pridefestivalen i Stockholm. vilket gjorde att gruppen som skulle arbeta tillsammans hela tiden förändrades. Det utvecklade en fingertoppskänsla för dem som var där att när det kom nya pirater, snabbt sätta in dem i det viktigaste. Samt att låta dem ta plats med sin kompetens.

 Det som kändes varmt i hjärtat var att trötta pirater kunde finna ro tillsammans med dem som orkade *jobba* gentemot festivalbesökarna. Att vi har börjat värna om varandras slitna sida efter en mycket hård valkampanj. Stunderna av lite besökar var mycket behagliga, vi pirater samtalade med varandra om allt och inget. Eftersom vi var på pridefestivalen blev det tid till att prata om sex och vår sexualitet. Valet är så fint för de som törs prata ger andra möjlighet att lyssna. Vi har ju olika ämnen inom oss som är svåra att prata om. Så de som kunde prata om sin egen sexualitet var till stor nytta för andra pirater som lyssnade. Stövlarna på bilden beskriver mig som Anne. Många av samtalen rörde oss själva. Vem vi är och vill vara, vad vi har för intresseområden inom Piratpartiet mm

Olikheterna bland oss pirater var till enorm nytta, finner inga ord för det i denna bloggpost. Samt det kommer en till bloggpost om konflikthantering. Jag är så stolt över en ung pirat tjej som vågade stå upp mot mig, så fortsätt att säger ifrån gentemot oss vuxna när vi har fel.  Fastän jag tog till alla knep jag kunde för att få min vilja genom så fick jag backa och komma igen i en trevligare ton, lyssna och förstå en annan sida av frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar