torsdag 11 augusti 2011

Anna Troberg är hon verkligen lämplig som partiledare för Piratpartiet?


Väl hemma i Värmland igen efter en mycket intensiv pirat och privat period, så har jag reflekterat lite över Anna Troberg som ledare för Piratpartiet. Som heterosexuell  just nu, så kan det ju vara bra om det är ordning på partiet? Ja men visst är det ordning och en mycket bra ordning. Anna är verkligen en kraft som bejakar våra olikheter, för det finns för mig ett tilltalande sätt  i vårt parti att se på hela individen. Var som du är, det är du bäst på. Gör det du kan göra för piratpartiet skit i resten som du inte förstår eller klarar av, lyssna och lär lite av det du inte begriper. För det är ju alla små guldkorn som blir partiet som många av oss vill ha, partiet som samspelar, kompetenserna får komplettera varandra inte hota varandra.

Fortsätter med tankar här efter Pridefestivalen och piratpartiets närvaro där.
Just våra olikheter och att vi visar dem är så tydligt är bejakande gentemot besökare. När vi Kampanjarbetar gentemot allmänheten så ska du veta att du som piratindivid gör en enorm nytta hur du än är i situationen. Om du så bara står där tyst i någon timme. Så utstrålar du en tyst lugn trygghet som trötta slitna festivalbesökare kan må bra av. när de kikar in hos oss.
Ständigt kommer mina egna fördomar på fall inom vårt parti. En av ungpiraterna stod i ca två timmar och samtalade diskuterade med en ung manlig festivalbesökare. Trodde ju jag som inte alls är fördomsfull att de bara hänger och tuggar strunt med varandra. När vi sedan gick till bilen så blev jag informerad om att det var ett mycket intressant samtal för piratpartiet gällande patentfrågor.  Två yngre killar står och pratar, jag utgår ifrån att de fördriver tid? Dags att stämma av mina egna fördomar gentemot er yngre.

Anna skriver om hur hon ser på piratpartiet , hennes egna ord följer här:
I fredags skrev att jag ville göra Piratpartiet till Sveriges hbt-vänligaste parti, men det är faktiskt inte riktigt sant. Jag anser faktiskt att vi redan är det. Faktum är att jag lika gärna hade kunnat säga att jag vill att Piratpartiet ska bli Sveriges mest pensionärs/ungdoms/invandrar- eller glesbyggdsvänliga parti. Allt handlar nämligen om människor och deras tillvaro och jag anser att Piratpartiet redan är det mest människovänliga partiet i Sverige. Vårt problem är att vi är dåliga på att visa vad vi rent konkret står för och det är denna tydlighet jag vill arbeta med.


Dagens viktigaste nyhet för mig är Ung Pirats kartläggning av fildelningsfall  Ung pirats förbundsordförande Gustav Nipe förklarar i länken vad det är frågan om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar