lördag 8 oktober 2011

Är jag för gammal för Piratpartiets styrelse?

Jag är bara 53 år just nu. Har min ålder något med att jag tackar nej till nomineringen av mig till styrelsepost i Piratpartiet? Ja faktiskt påverkar det mitt beslut, till er yngres fördel. Förutom det så lever jag med smärtor i min kropp som gör att jag har svårt ibland med detta. När jag arbetat som funktionär, aktivist på event mm så  har jag efteråt fått återhämta mig med vila och belastning för att få min kropp i skick igen, kan ta upp till ca 4-5 dagar innan detta är gjort. Men jag finner ett sådant nöje i att hjälpa till, samt får sådan positiv energi av er pirater, så smärtan är värt det.

Två aktiva valkampanjer med bla min piratbil har raserat min ekonomi. Samt att flytt till Göteborg tog hårt i plånboken med. Nu måste jag anpassa mig efter min ekonomi och inse att jag är #fattig. Detta stör mig inte nämnvärt eftersom jag vet att om jag lever efter tillgångar ett tag, så är jag på benen igen. Men det måste göras i praktiskt handling. Så nu blir det att tänka: Det bästa i livet är gratis.

Jag kommer att fortsätta som nätaktivist och medlem i piratpartiet Göteborg.

1 kommentar: