lördag 2 april 2011

Vårmöte Årsmöte Piratpartiet

TuttLinda: Tänka sig har varit medlem i #piratpartiet sedan 2006 och aldrig besökt deras forum. Vet inte ens hur man gör. #komiskt. Vad viktigt det känns att andra pirater för TuttLindas talan i forum. Jag själv tillhör dem som svävar in lite försiktigt i forum, för att lära mig och vara med att påverka, framför allt när val närmar sig och vi skall bestämma gemensamt vilka som vi vill ska föra vår talan och piratpartiet framåt. Jag har känt mig lite vilse, kom sedan på vad som fattades mig inför vårmötet. Valberedning, var det ju. Det är en viktig grupp inför val till styrelsen, de brukar gå igenom och sätta ihop ett bra förslag utifrån individernas kompetens till ett viktigt styrelsearbete. Nu ska jag klara mig utan en sådan grupp, så för att förbereda mig inför styrelseval, så har jag dels kollat att individer är nominerade som jag vill se, samt att jag kompletterade nomineringen. Som vanligt när jag börjar oroa mig för mötet, att jag själv ska tappa bort mig och inte veta varken ut eller in i forum. Så kommer det tankar, formulerade av partikamrater. Ett förslag att kika på och fundera ut vad jag själv tycker. Jag kommer att sväva och se vad som föreslås i form av motioner. Sedan bestämmer jag om jag skall, rösta som de eller annat förslag eller faktiskt avstå. ....................................................................................................................................................................... Det jag även har med mig är att Tuttlinda samt många andra, ej är med inne i forum. Så faktiskt när vi går till beslut och val så representerar vi många pirater som finns runt forum. Det jag vänta på nu är förslag på en hel sammansatt styrelse för Piratpartiet. Har jag tur kommer det i någons blogg. ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar