måndag 11 april 2011

Ta aldrig någon för givet




Carro brukar hjälpa mig med att vara hundvakt, när jag åker bort. Men i natt så lånade hon Qarma, så jag var ensam hemma. Jag vet att min hund har haft det jättebra med sin kompis katten Pumis. De har sovit tillsammans med Carro och haft en jättetrevlig natt och förmiddag. Men vad hände med mig, jag saknade den lilla Pinscherflickan, för nu var det ju jag som var ensam hemma. Min tanke blir idag att vi inte skall ta någon för givet. Varken människa eller djur i vårt liv. Djuren betyder mer än vi anar, när vi går i gamla vanor och har dem runt fötterna dagligen. Så det är bra att rubba sina vanecirklar vad det än rör sig om. För att påminna sig själv att inte ta någon eller något för givet. Nu sover min hund och är jättetrött efter en mycket stimulerande vistelse hos Pumis med familj. Tack för att ni finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar