torsdag 7 april 2011

Hej Piratpartiet, jag tar en paus nu

Hade tänkt mig att delta i vårmötet men jag klarar inte av det. Det finns nomineringar till kommande styrelse, som ger mig panikångest samt ont i magen. Tom nu när jag skriver om detta. För att skydda mig själv som Anne Kekki så kommer jag att lägga ner mitt engagemang ett tag. Jag får fundera och se hur jag gör sedan, troligen utifrån hur kommande styrelse blir sammansatt. Det är viktigt att ta hand om sig själv. Göra det som jag mår bra av, inte försöka pressa mig till engagemang som utlöser mycket kraftiga panikångest attacker. Samtidigt så inser jag att jag är bara en medlem och det jag gör eller inte gör påverkar ej så mycket. Jag taggar denna post med piratpartiet, så gör ni som ni vill om ni tar med den på livesidan. ..-

10 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det är tröst eller inte, men jag tror faktiskt inte vilka personer som hamnar i styrelsen är sådär superavgörande för partiets framtid - på gott och ont kanske. Styrelsens makt är, och ska vara, begränsad. Till syvende och sist är det medlemmarna som bestämmer på medlemsmötena och våra aktiva som utför det faktiska arbetet.

    Med det sagt så vill jag att du ska veta att du förstås får ta den tid du vill för att ta hand om dig själv. Det är alltid det viktigaste. *kram*

    SvaraRadera
  2. En får ta det lugnt också. Det är okej. Det ingår.

    Barrikaderna står kvar även senare. <3

    SvaraRadera
  3. Vilka nominerade framkallar panikångest hos dig och varför?
    Skulle vara intressant att veta.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår din fråga mycket väl. Helst om du skall vara med och välja framtidens styrelse. Men jag bör nog avstå från att svara. Ser det så enkelt att om person har sådant stöd i piratpartiet att styrelsepost blir aktuell, så är det ju en verklighet som jag skall som individ förhålla mig till. Ta mitt beslut utifrån det. Samt att om du som piratmedlem har förtroende för någon så bör ju inte jag grumla det. Mycket svår fråga du gav mig *ler*. Hoppas du nöjer mig med mitt svar.

    SvaraRadera
  5. Du har redan grumlat det för mig genom ditt inlägg, och fler pirater vad jag erfar. Vet inte om jag känner mig ok med att lägga en sådan skugga över nominerade, oavsett vilka det än är, mitt i pågående val.
    Detta visas på Live för alla. Vad du känner gentemot några, ska det påverka vad andra känner gentemot alla nominerade? Sprida misstankar och oro bland deltagarna?

    SvaraRadera
  6. Kanske är bra att grumla till det, så att enskilda pirater tar sig tid att göra val nogrant? Detta är min plats på nätet, känner att jag har rätt att skriva vad jag känner. Du sätter själv fingret på en viktig punkt. Kan en inte ta min oro, som Annes oro. Så kanske en inte klarar av att sitta i piratpartiets styrelse? För hur mycket skall en inte kunna hantera där? Du får läsa sista meningen i min bloggpost, noga. För där har någon annan gjort ett val att låta min blogg få gå och vara kvar på Live. Kanske detta är ett test för att se hur de nominerade klarar av några meningar på nätet, från en individ? Kopplat till vilka frågor de skall klara av att hanter i Piratpartiets styrelse? Faktiskt jättemycket tack för din sista kommentar. Som du själv ser så väckte den många frågetecken hos mig. Samt om du märker av misstankar, så är du pirat nog att själv reda upp dem och ta ditt eget beslut i valet. Mycket viktigt, det enda vi kan styra är oss själva.

    SvaraRadera
  7. Hm... Jadu, jag ser inga kandidater som yttrat sig men medlemmar däremot. Så ditt påstående om att kandidater inte kan hantera rader på nätet kommer ifrån? Kan jag hitta något sådant nånstans?
    Tycker det mest är obehagligt att på detta sättet misstänkliggöra en hel grupp och så teatraliskt.
    Jaja, intressant blire. Lycka till i dina förehavanden.

    SvaraRadera
  8. tack och lycka till du med. intressant att jag skapar sådant obehag. *ler*

    SvaraRadera
  9. För att inte vilja vara delaktig i mötesforumet så verkar du väldigt proaktiv i ditt inlägg må jag säga.

    Självklart kontaktas du av nyfikna frågeställare.
    Det här är ett plumpt sätt att få uppmärksamhet riktat mot sig, om det är det du var ute efter? Det låter så när jag läst det hela.
    Jag må vara ny som pirat men jag hoppas att det här inte är en praxis som utövas i större grad.

    SvaraRadera
  10. Nej jag trodde inte att denna post skulle bli uppmärksammad. Det är mitt sätt att berätta hur jag mår och känner. Du kan nog vara lugn i att detta inte är praxis inom partiet. För om det är så att partiet skulle utlösa panikångest, hos flertalet medlemar, så dog nog piratpartiet ut.

    SvaraRadera