lördag 25 september 2010

Trodde jag var dum i huvudet som tänkte fel

Jag har känt att jag inte förstått, samt att jag verkade ha helt fel åsikter. Åsikter om att det finns en brist tydligheten på vad Piratpartiet är för något. En politiskt organisation eller en aktivistorganisation. Efter att ha diskuterat på nätet, läst bloggar, så förstår jag att det finns en *konflikt* i vad vi har bestämt och hur vi vill fungera i verkligheten. En del av oss förespråkar en styrd politiskt organisation Där vi från toppen bestämmer hur det skall vara. Andra förespråkar en organisation som får växa i frihetens tecken och formas utifrån individer, instifta lokala medlemsvalda kommunråd. grunden ger oss spelutrymme, grundstenen att stå på formar vi tillsammans.
Det viktiga för mig att delge er, är att jag vacklat i tron på mig själv, börjat förminska mig när jag inte förstår. Tappade självkänslan och tron på att jag kan och begriper något.
Sitter du med en känsla i kroppen, själen, hjärnan, hjärtat, så lyssna och tro på vad du känner. Låt kroppen tala och våga tro på din känsla och våga tro på dig själv.
Jag avlutar denna gång med ett klipp ur Emma opassande, som jag själv tycker är passande och som har en bra förmåga att se bredden i pp
Ett visst mått av att “släppa sargen” behöver släppas in i organisationen i stort. Enstaka krångligheter följer med det, men vinsten i längden är omätbar. Vi har redan gjort oerhörda framsteg och ska helst inte sluta tro på vår egna kapacitet och kompetens att växa och utvecklas på ett naturligt vis.
Förändring gör lite ont, men jag tror vi alla är överens om att förändring av politiken i stort i Sverige är nödvändigt och det är upp till oss att visa vägen. Låt oss inte stänga in och konformera vårt arbete, vi ska inte emulera det vi tycker är dåligt i grunden.
Ta med diskussionen ut, anordna piratfikor, diskutera på plats med de människor som finns där. Spåna — vilt och galet — och hitta guldkornen. Vi har många fler möjligheter att utvecklas som parti än de etablerade och det ska vi ta vara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar