fredag 10 september 2010

Socialdemokraterna i Forshaga kommun har ni glömt?




Var ni kommer ifrån. Det kan väl inte vara meningen
Angelica Rage kommunalråd och socialdemokrat i Forshaga kommun, att dina Valaktivister ska vara ute och agera som poliser i kommun.
Jag hittade en anlagstavla mitt i ingenstans i vår kommun. Jag satte upp en affisch för Piratpartiet. Det rullar fram en bil och ur den kliver två av dina partikamrater. Med vita jackor och rosen på. Döm om min förvåning, när mannen och kvinnan som för övrigt ej presenterade sig, talade om för mig att affischen skulle ner. Mannen sade: Vi är inga poliser men du får inte sätta upp affischen på kommuns anslagstavla. Mitt svar blev, tänkte på att de ej var poliser, men då åker ni nu då? Varpå mannen bet ihop och stod kvar. Jag frågade då varför er affisch och andra partiers affischer sitter på kommunala anlagstavlor. Svaret blev från kvinnan att det var en aktivitet som socialdemokraterna affischerade om. Så om du hade skrivit en aktivitet på din affisch, så hade den kunnat sitta kvar.
Jag som pirate mom i piratpartiet blev faktiskt ledsen. Det är inte länge sedan som ditt parti socialdemokraterna stod på lastpallar, i diken och pratade för frihet och demokrati. Nu står vi utan partistöd och med ideella pengar, arbetsinsatser. Kämpar för en generationsväxling inom politiken, frihet på nätet och att demokratin skall värnas om. Då kommer dina "polisaktivister" och använder maktspråk som de ej har befogenheter till gentemot mig som Pirataktivist.
Jag har nu, efter att fått svar av de anonyma socialdemokraterna i Forshaga, gjort affischer efter alla konstens regler. Jag vill Angelica att de får sitta kvar i demokratins namn och för ett fritt Sverige.
mvh
pirate mom
Anne Kekki Forshaga
Aktivist Piratpartiet
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar