tisdag 14 augusti 2012

Är detta att vara datorisk?






Lilleman: Det är bra att inte använda datorer så mycket... då bli man datorisk.(formulerat av en liten kille)
Vi lever stor del av vår tid på nätet idag, utvecklingen har gått fort och kanske skapar det nya ord och uttryck. För att ej få för mycket kritik eller för att liksom smälta in i nätflödet och ej bli så synliga om en gör grundläggande fel som att bryta mot alla mänskliga rättigheter? Telia har varit på tapeten tidigare , vet ej om länkar finns kvar i denna bloggpost som jag lade in nu, Uppdrag granskning, kikade på detta tidigare i vår.




Nu är Telia Sonera enligt SvD framme med ett nytt språk och en helt fantastisk formulering som en ej kan svara på, eller kan vi?
Telia Sonera kan inte säga om bolaget bidragit till att mänskliga rättigheter kränks i Tadzjikistan men understryker att man generellt är emot sådana kränkningar.
 Har kampen på nätet gällande Internet censur och frihet fått nya ord och termer att förhålla sig till? I mitt tycke så verkar detta vara enormt datoriskt.

Regering har sagt sitt med i denna fråga via Ekot :
Finansmarknadsminister Peter Norman säger dock att agerandet är på gränsen till det tillåtna.

Futuriteter 

Vad är det frågan om Telia?

Uppdaterad 18 augusti 2012:

Skarp kritik mot nätcensuren i Tadzjikistan


1 kommentar:

  1. – Jag tror inte att jag kan svara tydligare än jag har gjort.

    Du kan svara ja eller nej?

    – Jag har svarat det jag kan svara, det är en svår situation…
    - - - - - - -
    Hysteriskt roligt om det inte vore så sorgligt att folk inte kan stå för det de gjort. Och tack för länkkärlek.

    SvaraRadera