måndag 21 februari 2011

Vem väcker lusten till politiskt engagemang?



Det vet en ju inte i förväg, det liksom bara kommer när det dyker upp något på nätet, som gör mig glad och ger mig energi till att fortsätta vara med i arbetet med att påverka vår framtid.

Jag börjar ofta min dag med att läsa Piratpartiets löpsedel
Samt att jag svävar över facebook och twitter (skype har jag tappat bort, tar mig inte in). Detta gör att jag bara ramlar över den positiva lusten som finns inom mig till förändringsarbete och att fortsätta som aktivist inom piratrörelsen. Denna bloggpost handlar inte om att förringa någon som är politiskt aktiv med bloggar, debattartiklar eller bidrar med sin kompetens i någon form inom partiet. Det handlar om att jag finner min lust, så det innebär inte att det väcker din lust till att arbeta politiskt. För det som allt annat är individuellt. Så här blir det en liten uppmaning till funktionärer, ledare att höra individen, se vad som väcker lust och vilja till engagemang. Att höra och se andra är bland det svåraste som finns i mötet mellan oss mänskliga varelser.
Ofta är vi fullt upptagna med vad vi själva gör, säger och beter oss inom gruppen i det tillfälliga sammanhanget som befinner oss i.
Vad hände med mig idag när jag läste Christophers debattartikel i Expressen. se debatt Han rörde vid min tankebana, som jag ej klarat av att sätta ord på. Helt plötsligt så fanns orden där. Det ger mig en känsla av att jag inte behöver sätta ord på mina tankar. Utan som nätaktivist, så kan jag lyfta den texten och hoppas att fler finner en glöd inom sig. Att i samspel med varandra så förändras framtiden även just nu i skrivandets stund.
Jag är en mycket stolt och glad aktivist inom piratpartiet. Jag har fått verktyg genom nätet
att höra, se och vara med i en ny tid, som kommit för att stanna.
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar