onsdag 23 februari 2011

Felix fel av er att ändra under pågående matkampanj

Ni har ett jättebra erbjudande, som blev populärt. Jag är glad över den 4 portioners maträtt som jag fick gratis av er. Det jag inte gillar är när ni ändrar regler under pågående kampanj. Samt försöker trösta med att vi skall hålla ögonen öppna för kampanjer i butiker. Har en bestämt att först till kvarn gäller. Så får ni faktiskt stå för det.
Jag kopierar in ert tillägg här som dök upp idag:

Sista kampanjdag är söndagen den 27 februari (under veckan kan du max få en kupong per mobilnummer).

Med vänliga hälsningar Felix

PS. Det kommer snart mer roligt på felix.se. Inom några veckor har vi en tävling där du kan vinna mat till hela familjen, för ett helt år. Håll utkik på tv och på felix.se.


Ni som inte har tagit del av denna gratismåltid, tycker jag ska passa på. Men min kritik till Felix kvarstår.

Ändring av bloggpost 24 februari 2011. Felix har svarat mig på facebook:

RTFacebook FELIX Förstår inte riktigt vad du menar - vi har inte ändrat något

...

9 kommentarer:

  1. Det är ju bedrövligt.
    Själv letar jag inte allmosor utan går in på närmsta butik och köper det jag ska ha ;)

    SvaraRadera
  2. Du är ju för faan helt dum i huvudet! Felix GER bort maträtter och för att inte folk ska samla på sig för många måste det ju finnas någon begränsning...hur långt tänker du?

    /en som fick

    SvaraRadera
  3. Jag håller med. Det stod ingenstans att det bara var en kupong per mobilnummer eller person. Utan det kom ju senare. Om det är först till kvarn så borde det mena just det. Att ALLA har en chans dagligen. Men tydligen inte.

    Fegt av er som skriver anonymt att inte våga stå för vad ni tycker utan kallar folk dumma i huvudet bakom skärmarna. dålig stil.

    SvaraRadera
  4. Tack Heidi. Det är bra om någon bekräftar mitt påstående. Felix svarade mig på facebook. Jag kopierade in deras svar, längst ner i denna bloggpost. Felix är ju ett företag, som bör stå för hela kampanjen, som den startade.

    SvaraRadera
  5. Vi har inte ändrat reglerna, bara förtydligat dem. På måndagen och tisdagen fick man besked i sin telefon att man bara kunde utnyttja erbjudandet en gång per mobilnummer. För att inte bli besviken när man fi´ck detta efter att ha försökt få en ny kupong, skrev vi in det på felix.se på onssdagen också. Men, vi har inte ändrat några regler. Vi vill att så många som möjligt ska få ta del av erbjudandet och smaka vår mat, inte att några ska samla på sig
    Lars-Erik Jönsson / Felix

    SvaraRadera
  6. Tack för ditt svar Lars-Erik. Måndagens mobilkupong, när jag tolkar den. Så är det den kupongen som gäller för en rätt. Det är på nätet som ändringarna gjorts. Men jättetack för ditt svar. Förtydliga regler, kan innebära ändringar till någons fördel. Min tolkning är att ert förtydligande är en ändring
    mvh
    anne

    SvaraRadera
  7. Ursäkta, men det känns som du har bestämt dig för att vi gjort fel. Jag kan inte se att ett förtydligande är en ändring. Förtydligandet skulle vara till fördel för dem som redan fått en kupong. Att kunna läsa det på vår sida istället för att få ett meddelande i telefonen efter att ha passat tiden för utdelning av kuponger. Få tid till något annat helt enkelt. Det ser inte jag som en ändring av regler
    Lars-Erik Jönsson / Felix

    SvaraRadera
  8. Ehm, varför bråka om något du fått den fina chansen att prova gratis?
    Det du håller på med är hårklyverier.
    Gå och köp dina varor som alla andra Svenssons vetja.

    SvaraRadera
  9. Sista anonyma. Du har rätt, jag tänkte inte svara mer, för vi har hamnat i hårklyveri.Men bra att du skrev det. *ler* *ler gott* Svensson vet jag inte om jag är riktigt. Men självklart går jag ju och handlar. tack för din kommentar som får avsluta denna diskussion.

    SvaraRadera