fredag 1 oktober 2010

Vad går jag och tänker på, saknad av kärlek

Sommaren har varit intensiv både privat och pirat. Jag har testat en särborelation i Stockholm, men den sket sig. Nu när hösten kommer så känner jag av att jag ska möta vinter ensam igen. Jag gjorde mitt val att avsluta relationen när jag märkte att jag inte fick vara Anne, som jag är.
Följdfrågan för mig blir, vem är Anne som hon är? Hur ska en man förstå mina behov i en relation? Här fastnar jag, för jag vet inte vad jag ska skriva. Det är väldigt svårt att se sig själv i tanken. Men jag lovar att denna bloggpost skall bli klar och fyllas med ord om mig själv och mina behov. För jag behöver få en grundplatta att stå på för att kunna söka mig en relation där jag trivs och mannen med får trivas. Här fann jag ett viktigt ord att trivas tillsammans. Jag vill kunna slappna av hemma och ta stunder som de kommer. Ömsinthet är med viktigt för mig. Jag har skador i nacke bla efter en olycka. Så jag lever med smärtor, fast det brukar ej märkas på mig eftersom jag fokuserar bort den genom att fånga fina stunder och vara glad över att jag får leva. Närhet ömsinthet, sex är enormt smärt stillande. Att smekas och massera varandra är kärlek för mig. Jag vill träna på att sova nära, känna trygghet och värme. Jag vill ha en man som tar med mig på aktiviteter om jag vill med. Trivas i hemmet likväl som att hitta på något tillsammans är stimulerande.
Jag är 52 år, men jag känner mig yngre i mitt sätt att vara och leva samt att jag ej är så förtjust i alkohol. Dricker ett glas vin vid högtidliga tillfällen eller till en god köttbit. Men jag känner vardaglig kärlek och närhet går före en fest.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar