onsdag 13 oktober 2010

Att fånga nuet är svårt, men jag ska träna

Av dem som är runt mig och som genom SBK, Piratpartiet samt Ung pirat har träffat mig. Känner att jag är en öppen person som vågar vara den jag är och ofta bjuder på mig själv samt att jag är glad och trevlig. Finns de som ej gillar mig heller, men det är helt okej, en kan inte älska hela världen.
Vad jag vill prata om idag är den blyga Anne. Kvinnan som bor ensam och saknar någon att krama samt vara nära. Men jag har nu löst det. Genom träning, så klart. Allt som vi inte törs eller vågar, kan vi försöka träna bort, detta är min egen variant av Kognitiv beteendeterapi . Jag låter min hjärna ta kloka beslut för mig och sedan genomför jag dem.
Jag tog mod till mig och hade promenad date med en man i lördags, vi gillade varandra. Efter sms och samtal, så är vi överens om att ej tänka relation. Men hur löser jag det som kvinna, som enbart haft sex med män som jag haft relation med ? Jo jag ska träna på honom att kunna träffas och njuta av nuet. Han sökte frihet utan krav, i samtalet när han pratade om kravlöshet så hakade jag på. så nu har jag frihet utan krav, jag kan ha date med andra om jag känner för det.

Jag har beställt information från Norrköpings kommun angående hyresvärdar. Jag är ju fri att flytta, ingen man som förväntar sig att jag stannar, eftersom vi har frihet. Det ska bli mycket intressant att följa mig som kvinna och se om jag klarar av min frihet. Att träffa honom men fortsätta mitt liv och vad jag vill som Anne framöver. Detta jag gett mig in på nu är ett av de större steg jag tagit i mitt liv. Men jag känner mig glad och stolt över mig själv. Hoppas nu verkligen att jag kan förvalta min frihet. Det vet endast framtiden, den framtiden som inte är här än.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar