fredag 6 augusti 2010

Vem ska göra vad i Piratpartiet ?












Vi bangar inte, utan det finns sådant mod i Piratpartiet att vi river upp och öppnar för en ordentlig genomgång av vår ståndpunkt i frågor. Jag uppmanar alla pirater att skicka varandra nu, dit vi gör störst nytta. Många behöver få sätta sig med texten i vårt Valmanifest.
Jag själv ska fortsätt kampanjarbete, åker en tur ikväll och sätter upp pirataffischer. Här i Forshaga och Deje gillar de att plocka ner piratmaterial, men jag kör på med nytt.
Vill uppmana pirater att om du har möjlighet så besök piratskutan Arven. Vi åkte tre stycken härifrån Karlstad till Uddevalla, vilken härlig dag vi fångade med kampanjarbete, glädje och en känsla av att vi arbetar för frihet. Besättningen behöver kompletteras nu på dess resa mot Oslo igen. Så känner du för ett äventyr, så ta kontakt med skutan . Självklart har även de känt av mediastormen runt Ricks uttalande.
Jag tycker Opassande Emma sätter ord på vad jag känner. PR träning för våra funktionärer är viktigt. Hur uppfattas vad som sägs? Vi är experter på att pucka oss genom att lyfta ut en liten tanke, som kommer ur långa sakpolitiska diskussioner, som kanske pågått i flera år.
Så pirater skaffa er den kompetens som ni failar i. Frågan blir för mig i alla fall. Vad vill piratpartiet säga till Sverige? När media pratar med oss, så ha klart för dig vad du ska förmedla till Sverige. Tro inte att media och andra partier vill oss väl. Självklart hugger de, så fort chansen kommer.
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar