torsdag 22 juli 2010

Piratpartiet är sant.........


Visst är piratpartiet sant, samt de bästa politiska samspelarna. Vi har redan uträttat underverk för Sverige. En hel yngre generation har väckts upp och intresserar sig för politik, visar sin kompetens, kunskap och kan sätta in det i ett större sammanhang. Det som gör oss till ett vinnande lag är våra arbetsmetoder.
Jag som aktivist, medlem känner att trots de brister jag besitter, skrivsvårigheter samt att jag knappt vet hur en dator fungerar, blir hörd och sedd i Piratpartiet. Klara har tidigare skrivit om att trots vissa handikapp så kan vi vara aktiva i piratpartiet. Jag känner att vi är de stora vinnarna för vi är som vi är, hela människor. Sverige består ju av hela människor med brister och styrkor. Det är ju det som är framtiden. Att våga se helheten.

Personligen som piratemom vill jag att vi vågar se:
Barnen som blir slagna och ej har mat på bordet i vårt välfärdsland.
Yngre som försöker trygga sin inkomst, men skickas mellan Arbetsförmedling, Studiestödsnämnden, Socialförvaltning och Försäkringskassan. Med orden, detta är inte vårt ansvar, du får en tid om tre veckor. När de sedan går dit, så är de på fel ställe eller någon ny regel gäller den dagen. Stark ångest bland de yngre hur de skall betala hyra, var maten skall komma ifrån.
Vem mer än jag vågar se fattiga Sverige Jag säger bara, tur att Piratpartiet väckt framtidstro bland den kommande generationen. Vi delar på mat, charing is caring, vi tom hjälper varandra med räkningar.

Tack pirater för att ni finns och ger varandra kärlek, omsorg och framtidstro. Att ni kämpar för att de lagar som finns i Sverige skall följas. Att ni ser, tack vare er kompetens, knepigheter i förslag som kommer.

hugs from
piratemom
...

1 kommentar:

  1. Det är mys att se att inte ens det att lösenordet till den gamla bloggen bara försvinner kan hindra dig från att blogga. Det är sann piratanda det. :3

    SvaraRadera