fredag 23 juli 2010

Kan en piratpartist tillhöra Verklighetens folk?


Ett parti i Svergie tänker varumärkesskydda några Svenska ord. *Verklighetens folk* . För mig känns det lite spännande nu att skriva dessa ord.

Jag som kämpar och *kampanjarbetar* för Piratpartiet, blir dessa ord förbjudna för mig? Gör jag ett lagbrott nu när jag har använt dessa ord, under ett annat partis namn?

Det skulle ju vara häftigt för Piratpartiet om en 52 årig medlem av partiet blir dömd för att hon använt fel ord.

Eller vad är straffet för att använda Verklighetens folk, när jag skriver om hur jag ser på Verklighetens Sverige?


Sedan önskar jag att veta vad är Verklighetens folk. Vem bestämmer vilka som får tillhöra den gruppen.?Har det med partitillhörighet att göra? Eller är även jag som piratpartist med i den gruppen, Verklighetens folk.


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar