onsdag 25 maj 2011

#Bloggkärleks veckan


Stycket som kommer är direkt hämtat från Klara Tovhults blogg
Från typ 2001 till 2008 hade jag inga problem med att se mig som snygga bruden. För jag fick ju höra det så ofta. Den här bilden är liksom inte en bild av en tjej med dåligt självförtroende som inte vet att hon är snygg.
Men det där är en tjej med zoloftinducerad anorexi. En tjej som rasat i vikt genom att äta antidepressiva. (Nej det var inte alls meningen att rasa i vikt, Zoloften gjorde mig sjuk!) Det är en tjej som precis innan hon rasade i vikt sakta men säkert hade lärt sig att acceptera hur hon såg ut. Och som när hon rasade i vikt hela tiden fick höra hur snygg hon var. Vad tror ni fastnade?

Samt att jag valt två kommentarer som Klara skrivit på Facebook

Ibland förstår en först i efterhand hur illa behandlad en blivit av nån. Och då spelar det liksom ingen roll vad orsakerna egentligen varit, det har för länge sen gått för långt. Det är så lätt att förhäxas och tro att det är ens eget fel när en behandlas illa, bara för att en helt enkelt har tillåtit det. In a way it is. Men det ligger inte på en själv att sätta gränser mot andra för att *de* har behov av gränserna.(min tanke här, jag förstår inte riktigt sista meningen?, men det gör inget)

 Att ha ångest är att leva Och att leva är att inte vara rädd för att dö. Vilket ej är det samma som att vilja dö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar