söndag 24 mars 2013

Earth Hour 2013, hittade jag i mörkret till Geekwalk?

Ett sätt att förgylla sitt liv i Göteborg är att vara med
GeekWalk aka #geekwalk . Igår kväll träffades vi och promenerade via Avenyn till Götaplatsen där vi tillsammans upplevde Earth Hour 2013.

Det är ju en utmaning att fånga mörkret på bild, kvällen grupp var en härlig blandning av amatörer och mer professionella  fotografer. Samtal om kameror, fotografering utifrån våra olika nivåer är intressant. Samt att under stunden vi är så pratar vi om allt möjligt, från att odla kryddor till att vandra i berg runt Medelhavet . Glödlampa eller ett ljus, vad är bäst för Moder jord? Samtal om ekonomi på vår personliga nivå fann jag extra intressant.
Själv tycker jag det är berikande att göra olika saker i mitt liv, detta är ett exempel på vad en som
individ i Göteborg kan hitta på tillsammans med andra.






Kuriosa är att jag ej hann  med att få upp min smartphone för att fånga ett utryckningfordon med blåljus, den hann försvinna bakom huset, vilket syns på denna bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar