fredag 21 december 2012

Kan en få kraft i Göteborg?



Jag har firat Vintersolståndet högt uppe på ett berg vid st Sigfridsplan någonstans. I mörkret klättrade vi så jag vet inte riktigt var jag har varit. Ska kika på en karta sedan och kanske kunna namnge berget. Att för mig få samlas runt en brasa och fånga kontakten med Moder jord är det finaste jag kan uppleva. Att finna likasinnade här i Göteborg är guld värt för mig. Stunden var fin, full av varma ord, sånger och bara vara tillsammans. Jättetack till er som gav mig en sådan kraft att lämna mörkret och nu gå vidare mot ljusare tider.















2 kommentarer:

  1. Anne!
    Då har vi ju gemensamma intressen! :)
    Varför har du inte skrivit mer om det tidigare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://www.skeppsudden.com/ Jag har varit på några event med Calle och Jennie Rehbinder på detta ställe, samt firat midsommar där. Har väl inte någon speciell tro eller teoretiskt tänkande, utan har upptäckt kraften i mig själv att bejaka livet samt moder jord. Blir ju svårt att skriva om det, för det liksom bara är och finns. Min tro på naturens kraft yttrar sig mer i hur jag är och att jag faktiskt, pratar med skogen, djuren jag träffar mm. Träffen igår var ju likasinnade men ändå så olika som individer och hur vi tänker runt detta. Tillsammans hämtade vi en fin och positiv kraft från stunden runt elden.

      Radera