fredag 19 november 2010

Jag känner mig ledsen

Mörkret ute väcker en del av min depression till liv. Jag känner mig som att jag vill gråta och en del kvällar så kommer lite gråt. Det är bra att låta det komma, samtidigt som det känns tungt. Det väcker lite rädslor att jag ska bli sämre i min sjukdom. Depression är en personlig sjukdom, yttrar sig olika hos oss alla. Jag känner av en tomhet inom mig. Som faktiskt tom blir starkare och påtaligt som idag, efter en fin date med en man. Vi fångade en fin stund och njöt tillsammans. Efteråt känner jag mig mer ensam vilket är för mig ett tecken på att jag vill ha en hel relation. Där en delar vardag och fina stunder med varandra. Problemet för mig i relation är mitt behov av egen tid och faktiskt få göra som jag vill och hur jag vill. Det går fort att skämma bort sig själv, nu ler jag, för jag trivs ju med att få vara för mig själv mellan varven.
Ekonomi som ej är i balans påverkar mycket i en tid som denna. Att behöva tänka på varenda krona jag använder, gör att jag får en ekonomisk depression .Dåligt balanserad ekonomi gör att jag inte kan göra saker som jag skulle önska. Johanna D ska föreläsa om retorik i Stockholm, samt att en mängd Ung Pirater kommer att vara där, som jag skulle vilja träffa. Men jag är tvungen att backa ur detta event, för att inte gräva min egen ekonomi i bott. Att tvingas avstå saker som berikar mitt liv påverkar självklart, den ökade känslan av tomhet.
Rädslor som väcks när räkningarna börjar trilla in. Båda dessa rädslor ger ångest. Ångest är vanlig hos många av oss, även den yttrar sig mycket individuellt. En del fokuserar oron på att något jobbigt skall hända. Själv har jag en bra förmåga att förstå min oro och ångest. Så jag kan lägga den där den hör hemma. Så för mig blir det i form at attacker som oftast kommer när jag ska stilla mig en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar