tisdag 3 december 2013

Vad har en aktivist gjort för Piratpartiet idag?


 Någonstans i Sverige idag, har piratpartiet blivit synligt genom en engagerad aktivist.

I samtal på facebook ,har vi funderat på hemgjort lim, som kanske kan vara ett alternativ till tejp. Som praktiker tycker jag att det är intressant. Frågor väcks och kanske test med limmet genomförs, uppdaterar i så fall med resultatet av det. Fotograf okänd, men bilder är helt okej att använda för den som vill.

 Ingredienser:
3,5dl Vatten2,5dl Mjöl0,8dl Socker
1tsk Vinäger 

Uppdaterat 7 december 2013

I politiskt aktivism är det svårt att hitta grundbultar som driver positivt till att verka för en förändring.
Anna Troberg piratpartiet partiledare har funnit en, som jag ser så stor och kraftfull, att den kan via nätet sprida sig och att vi om individer känner att vi gör något viktigt.

I dag pushar jag Piratpartiet



Denna mening fick mig att tänka till och inse, att jag faktiskt gör något för Piratpartiet, en liten fin stolthet vaknar inom mig och jag finner en positiv kraft att göra lite till. Att tillåta sig att se vad en faktiskt gör, väcker ju en glädje till att jag som individ deltar till en förändring och utveckling av den politiska kraften som bygger Sverige. 

Så stolt kan jag meddela idag att jag pushar piratpartiet genom att uppdatera denna text, samt att jag verkat som nätaktivist för en demonstration gällande integritet, NSA ,FRA i Stockholm, från min laptop i Partille.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar